samsung-youth-smartphone

‘Digitaal gaat groeien en met name mobiel. De smartphone als medium gaat dominant zijn. Tv blijft een belangrijk massa- en emotiemedium. Online video zal wel groeien, deels ten koste van lineaire tv. Conclusies van onderzoek uit de UK: grote groei voor mobiel, toenemend bestedingsaandeel voor mobiel, in 2014 is mobiel al groter als advertentiemedium dan kranten en in 2016 zal mobiel het grootste mediumtype zijn.

Mobiel is voor Sanoma heel belangrijk, we bereiken digitaal inmiddels meer mensen in Nederland mobiel dan via desktop. In sommige nieuwe uitgeefconcepten stellen we mobiel dominant centraal. Maar, ook bij een vijftien jaar oude speler als NU.nl, is het mobiele bereik inmiddels dominant. De app van NU.nl is de meest gedownloade nieuws-app van Nederland. We bereiken bijvoorbeeld al 4,2 miljoen Nederlanders met een nieuwsalert. De app kent beperkingen en extra mogelijkheden om te adverteren. Verder is er voor ons op technologisch gebied nog veel werk aan de winkel: het koppelen van data en mobiele impressies, het integreren van web- en in-app advertising, het goed laten werken van online video op alle platformen et cetera. Kortom: mobiel is in ontwikkeling, maar is ontegenzeggelijk een winnaar als mediumtype.’

Lees meer.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *